USB OTG Sorununa SON! OTG Desteği Olmayan Cihaz Kalmasın!


Jelly Beanci

Jelly Beanci

Üye
Sonuç;
OTG desteği yazılımsal mı donanımsal mı?

GT-N8000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bazı cihazlarda maliyeti düşürmek için hiç konmuyor
bazılarında ise (bkz Nexus 7 tablet) Üreticisi "3rd Party" donanımları kullanmasın diye yazılımsal olarak engelliyor
 


vedat1966

vedat1966

Üye
Yani donanımsal oluyor. Bu durumda başlık yanlış gibi. "Donanım olarak var olan ancak engellenen OTG desteğinin açılması" daha doğru olur sanırım.

GT-N8000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Misafir - 617821

Linki yenilermisin
 
Tek Bilgin

Tek Bilgin

Üye
Emeğinize sağlık.
 
mertcaners12

mertcaners12

Üye
((((((((((Baştan söyleyeyim, Tablet veya telefonunuzun firmware'ı yoksa bu konuya hiç bakmayın bile. Çin malı tabletlerde zaten genelde otg desteği oluyor. Sonra bozuldu diye bana gelmeyesiniz diye bu uyarıyı yaptım. ))))))))))))

Evet arkadaşlar biraz kendi çabalarımla çözdüm. 17.00'de başlayıp 20.00'de bitirdim ve mutlu sona ulaştım :) Öncelikle söyleyeceğim şey bu olay kesinlikle donanımsal değildir. Bu olay yazılımsal birşeydir. Sabahtan beri hangi foruma girsem hep aynı şey söylendi. Donanımsal, donanımsal, donanımsal...

Bir kere donanımı olmasa usb hosttan bilgisayara giriş çıkışı nasıl kontrol edecek? Belli voltaj nasıl verecek? Bunlara hiç cevap alamadım. Çünkü çoğu bilmeden yorum yapıyor. Bu yorumlara bakıp sakın yapacağınız işten vazgeçmeyin. Yoksa hep kaybedersiniz.


ÖNEMLİ:

Evet şimdi işe başlayacak olursak önce android cihazınız samsung gibi bir cihaz olsun. Telefonları önermiyorum, imei kaybı yaşarsınız. Çok uğraştırır sizi. Ben tablet kullandım bunu yaparken. Neden Samsung kullanacağınızdan bahsedeyim biraz. Yazılımınıza herhangi bir sorun olduğunda direk odin ile firmware güncelleme yapabilesiniz diye. Ama telefonunuz yada tabletiniz Samsung değilsede "tar.md5" uzantılı firmware'ı mevcutsa, odin ile güncelleme yaptıktan sonra sorun oluşturmuyorsa hemen başlamanızı öneririm.

ROOT OLMASI ŞART!

Hadi şimdi başlayalım. Şimdi önce Google play'den "Usb Host Check" programını indirin. Eğer "android.host" gibi yazıların başında kırmızı "x" varsa devam edin. Yoksa zaten usb otg destekliyordur zaten. Şimdi "Re-check" sonra "Fix"e tıklayın. Büyük ihtimal "Failed / system" tarzı bi hata gelecek. Programdan çıkın ve görev yöneticisi'nden programı sonlandırın. Daha sonra tekrar programa girin ve yeniden "Fix" butona tıklayın. Sonra hata yine çıkacak ve programdan çıkın ama g.yöneticisinden kapamayın sakın. Arkada açık kalsın bir şekilde. Şimdi burada verdiğim zip. dosyasını indirin ve bir klasöre çıkarın ve "dosya" klasörünü android cihazınızın ana dizinine atın. Şimdi Google Play'den "Root Browser" ı indirin ve açın. Şimdi gelen ekranda "sdcard0" a gidin ve sdcard'ınıza attığınız o "dosya" klasörünün içinde ".xml" uzantılı dosyalarını kopyalayıp "/system/etc/permissions" a yapıştırın ve çıkın. (değiştir seçeneği gelirse evet deyin. Eğer root penceresi gelmesse cihazı reboot yapıp tekrar işlemleri tekrar edin)

Evet şimdi programa girerek "Re-Check" sadece butonuna tıklayın. İşte bitti. Artık usb otg kablosunu android cihazınıza takarak mouse, klavye, usb bellek vs gibi cihazlarınızı takarak keyfinize bakabilirsiniz.

Hiç üşenmeden yazdım. Sırf sizlerde bilin diye. Alıntı yapacak arkadaşlar en azından bir köşede adımız olsun. Eğer sorun yaşarsanız pm atmanız yeterli.

Bol Eğlenceler... :)



PCTELE!
inirme linki bozulmuş verebilirmisin yeniden
 
Da®kness

Da®kness

Üye
Yeğenimin samsung t113 tabletine yapalım dedim. Mesajşarda Samsung tabletlerde olmadığından bahsedilmiş. Hevesimiz kaçtı. Neyse sağlık olsun...
 
Üst Alt