Reanult MeganeIII 1.6 16V

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Admin
    Konu Sahibi
Reanult MeganeIII 1.6 16V
Renault'un 1995 yılında üretimine başladığı ve 1997 yılında yerli olan C sınıfı modeli Megane 3 nesli ile Türkiye yollarında.


İlk nesil de pazara ilk olarak sedanla giren daha sonra üç ve beş kapılı hatchback, cabrio, station wagon ile model gamını genişletti. Renault MeganeI1999 yılında geçirdiği makyajdan sonra Megane 2002 yılında yerini tamamen yenilenen MeganeII'ye bıraktı. Bu sefer bir değişiklikle tüketici ile buluşan ilk MeganeII tasarımı ile ya çok sevilen ya da nefret edilen hatchback versiyon oldu. Halen üretilmekte olan sedan ise daha ağırbaşlı tasarımı ile en çok satanlar listesine kısa sürede girdi.


2008'in sonbaharında ise Renault MeganeIII'ü tanıttı. 2. nesilde olduğu gibi ilk olarak 3 ve 5 kapılı hatchback olarak tanıtılan MeganeIII'ün tasarımı ise artık herkese hitap edilebilecek bir tasarıma sahip. Artık köşeli hatları geride bırakan MeganeIII oval hatları ile aynı zamanda Renault'un yeni yüzünü de taşıyor. İnce radyatör ızgarası, çamurluklara uzanan büyük farlar, yeni çizgiye ait detaylardan bir kaçı. A sütünları arasında bulunan ve motor kaputunu da geçen kabartma ön tasarıma karakter katmış.


Arka kısım ise bombeli bir yapıya sahip. İki renkli stop lambalarının arasında büyük Renault logosu yer alıyor. Geniş arka tamponun altında yer alan siyah parça görsel bütünlüğü bozuyor. Park manevralarında ufak sürtmelerin boyaya zarar vermemesi için gerekli olan bu uygulama tasarım açısından ise oldukça çirkin duruyor. Bu durum sadece MeganeIII için değil tüm otomobiller için geçerli esasında.
İç mekana geçtiğmizde ise yeni Laguna'dan esinlenildiği hemen belli oluyor. Kompak bir otomobilde orta sınıf kalitesini sunan Renault bu işi biliyor diye insan içinden geçiriyor. Gösterge panelinde başarılı bir seçimle devri göstergesi analog olarak tasarlanmış. Diğer göstergeler ise dijital kullanılarak günümüz modasından da uzak kalınmamış.



Orta konsolda yer alan müzik sistemi ve klima kontrolleri küçük düğmeleri ile biraz alışkanlık gerektiriyor. MeganeIII sürücüsüne ergonomik açıdan herhangi bir sıkıntı yaratmıyor. Otomobilde bulunan hız sabitleme ve hız limiti kontrolü ise alışık olmadığımız bir şekilde el freninin yanına konumlandırılmış. Çift parçalı cam tavanının sadece ön kısmı açılabiliyor. Arka parça ise tamamen sabit.


MeganeIII'te kullanılan ses sistemi ise Arkamys imzasını taşıyor ve gerçekten başarılı. Bluetooth özelliğine sahip olan ses sistemi sayesinde MeganeIII'te cep telefonunuz için harici bir araç kitine ihtiyaç duymuyorsunuz. Müzik sistemi direksiyonun arkasında yer alan bir kumanda ile kontrol edilebiliyor. Bu ilk nesil Megane'den beri değişmeyen bir özellik. Pratikliği ise tartışmalı...


Genellikle ailelere hitap eden kompak sınıfta yer alan MeganeIII, koltuklar dik konumda iken sunduğu 405 litrelik bagajı ile ailelere oldukça geniş bir yükleme kapasitesi sağlıyor. Arka koltuklar katlanınca ise 1162 litrelik bir alana sahip oluyorsunuz.



Motor kaputu kaldırılınca ise eski bir dost ile karşılaşıyoruz: K4M. İlk nesilin makyajlı versiyonunda tanıştığımız bu motor 2009 yılına geldiğimizde güncellenerek yerini almış. Bu güncelleme yaşlanan K4M için tabir-i caizse botoks yerine geçmiş. Dışardan bakınca her ne kadar genç dursa da içerde o hala yaşlı bir motor. 6000 devirde 110 beygir güç ve 4250 devirde 151 Nm tork üreten motor MeganeIII'ün 1300 kilograma yaklaşan ağırlığı altında ezilmese de zorlanıyor. Gittikça ağırlaşan otomobillere baktığımızda da zaten 1.6 litrelik motorların yavaş yavaş yerlerini ya daha yüksek hacimli motorlara ya da aşırı beslemeli ve daha küçük hacimli motorlara bıraktığını görüyoruz. Türkiye gibi vergilendirmenin silindir hacmi üzerinden yapıldığı ülkelerde ikinci seçenek daha mantıklı gibi duruyor. Neyse biz gene MeganeIII'e dönelim. 110 beygirlik güç, MeganeIII'e özellikle üst devirlerde yeterli gücü sağlıyor. Eğer gaz pedalına kontrollü bir şekilde basarsanız tüketimde oldukça makul.



Maksimum torkunu 4250 devirde üreten motor alt devirlerde cansız kalıyor 6 ileri oranlı şanzıman ile bu sıkıntı azaltılsa da devamlı vites değiştirmekte çok eğlenceli olmuyor. Ülkemizde bulunan diğer motor seçeneği olan 1.5 dCi dizel motor kağıt üstünde yeni MeganeIII'e daha uygun gibi görünüyor.
Renault mühendisleri süspansiyon konusunda ise tüm hünerlerini göstermişler. Konfor için yumuşak başarılı yol tutuş için ise sert süspansiyon gereklidir. İkisini ortak noktasında ise MeganeIII bulunuyor. Yoldaki kusurları başarılı bir şekilde örtbas eden süspansiyon yol tutuştan da kesinlikle ödün vermiyor. Başarılı frenleri MeganeIII'ü sürücüsünü tedirgin etmeden durduruyor. Daha önce çok fazla eleştirilen direksiyon sistemi MeganeII'te çok daha iyi. Hala yeterli keskinliğe sahip değil ama hissiz de değil.



MeganeIII kullanım sırasında sürücüsüne keyif veriyor. Sessiz bir otomobil olan MeganeIII çok rahat bir otomobil. Renault'un daha geleneksel tasarımı tercih ettiği MeganeIII zengin donanımı, iç mekan genişliği ile kullanıcılarını mutlu edecek bir otomobil. EuroCAP'ten aldığı beş yıldız ile güvenirliğini de ispatlayan MeganeIII'ü Türkiye yollarında çok fazla göreceğiz sanıyoruz...











































Mynet
 


jackalx_06

jackalx_06

Üye
tip olarak pek güzel değil.
 
acarbay

acarbay

Üye
ben beğenmedim arabayı
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer Konular

gonyalı
Cevap
0
Görüntüleme
187
gonyalı
Cevap
0
Görüntüleme
519
Cevap
15
Görüntüleme
519
MAERKEK


Üst Alt