B@TuH@N
Üye
Oyun Pazarında Sıkı Rekabet
<span style="color:#FF0000">Oyun pazarında sıkı rekabet</span>
İlk kez Los Angeles’teki E3 oyun fuarında tanıtılan oyun konsolları PS3 ve Wii, yıl sonunda piyasaya çıktığında Sony ile Nintendo arasında kıyasıya bir satış rekabeti yaşanacak.
Los Angeles’te yapılan video oyun konferası Electronic Entertainment Expo’da şirketler gelecek kuşak konsolları ve yeni oyunlarını tanıttı. Pazar lideri /Sony’nin pazardaki popüleritesini yıl sonunda çıkacak PlayStation 3 ile sürdürüp sürdüremeyeceğini merak ediyor. Microsoft, Xbox 360’ı erken çıkararak pazar liderliğini hedefliyor. Nintendo ise yeni konsolu Wii ile pazar payını artırmak amacında.
Los Angeles’teki video oyun konferensı E3’e, Nintendo’nun yeni oyun konsolu hareket sensörlü Wii damgasını vurdu. Oyun sektörünün en önemli buluşmalarından E3’te Wii oyun konsolunu denemek için kullanıcılar uzun kuyruklar oluştururken, uzun bir zamandır beklenen Playstation 3 gölgede kaldı.
<span style="color:#FF0000">15-35 YAŞ ARALIĞINDA KENTLİ VE ZENGİN</span>
Nintendo, Microsoft ve Sony, milyarlarca dolar hacminde ve 15-35 yaş aralığında milyonlarca kullanıcıya sahip bu pazarda rekabet ediyor. Oyun pazarı, ister ABD’de olsun ister gelişmekte olan bir ülkede, kentli ve ekonomik seviyesi yüksek kullanıcılardan oluşuyor.
E3 oyun fuarı, sektörün en önemli olayı kabul ediliyor.
Sony PlayStation 2 oyun konsolu halen pazardaki en çok satılan konsol, dolayısıyla kullanıcıların yeni konsollara yönelmesi Sony’nin koltuğunu sarsabilir. Halen Microsoft ve Sony pazarda yüzde 40 pay alırken, Nintendo ise kalan yüzde 20’sine sahip.
<span style="color:#FF0000">NINTENDO FARKLI BİR YOL SEÇTİ</span>
Microsoft ve Sony’nin şimdiye dek en güçlü oldukları alan, güçlü işlemciler ve yüksek çözünürlüklü grafikler olmuştu. Nintendo Wii, rakiplerinin salt bilgi-işlem gücüne sahip değil, bu nedenle Wii farklı bir alanda çekicilik yaratmaya yöneldi. Nintendo, klasik oyun konsolu joystick’inden farklı, TV uzaktan kumanrasına benzer bir kumanda cihazı tasarladı.
Nintendo Wii.
Wii’nin kumandasında bulunan hareket sersörü, oyuncuya hareketli bir oyun deneyimi yaşatıyor. Örneğin, oyuncu kumandayı havada hareketli olarak tenis raketi veya kılıç gibi kullanabiliyor. Nintendo, konsolu bu nedenle ‘yeni bir oyun deneyimi’ olarak tanıtıyor.
<span style="color:#FF0000">Wİİ PAZARIN YARI FİYATINA SATILACAK</span>
Nintendo Wii’yi diğer konsolların yarı fiyatına satacak. Şiddet içermeyen oyunlarıyla bilinen Nintendo ucuz fiyatla konsolu daha çok kullanıcıya ulaştırmayı hedefliyor. Nintendo’dan bir açıklama gelmemesine karşın, Wii’nin 200 ila 300 dolar arasında satılacağı tahmin ediliyor.
<span style="color:#FF0000">SONY, PS3’Ü PAZARA ÇIKARMADA GEÇ KALDI</span>
Sony - Playstation 3
Sony’nin yıl sonunda çıkacak yeni konsolu PS3’ün 500 dolardan satılması bekleniyor. PS3’ün yeni DVD formatı Blu-Ray destekli, Wi-Fi erişimli ve 60 GB sabit diskli gelişmiş modeli ise 600 dolardan satılacak. IBM’in Cell çipiyle çalışan Sony PS3 17 Kasım’da çıkacak. Şirket yetkilileri yüksek fiyat eleştirisine karşılık, konsolun özelliklerine göre bunun normal olduğunu belirtiyor.
<span style="color:#FF0000">MICROSOFT, XBOX360’I ÖNCE ÇIKARDI</span>
Microsoft Xbox 360’da yeni bir strateji izleyerek, cep telefonu, PC ve konsoldan internet erişimiyle bir ‘online oyun kitlesi’ kurmayı amaçlıyor. Microsoft, internet erişimli ‘Live Anywhere’ servisiyle Nintendo ve Sony’nin yeni konsolları çıkana dek Xbox360’tan en az 10 milyon adet satmayı hedefliyor. Konsol geçen Kasım ayında çıkmıştı.
Xbox360’ın sabit disksiz modeli ABD’de 300 dolardan satılıyor, kullanıcılar sabit disk için ayrıca 100, kablosuz erişim için de bir 100 dolar daha ödemek zorunda kalıyor. Sonuçta, bu konsol da yeni HD-DVD formatı da dahil olmak üzere Sony PS3’le pararlel konfigürasyonda 500-600 dolar arasında oturuyor.
NTV-MSNBC
İlk kez Los Angeles’teki E3 oyun fuarında tanıtılan oyun konsolları PS3 ve Wii, yıl sonunda piyasaya çıktığında Sony ile Nintendo arasında kıyasıya bir satış rekabeti yaşanacak.
Los Angeles’te yapılan video oyun konferası Electronic Entertainment Expo’da şirketler gelecek kuşak konsolları ve yeni oyunlarını tanıttı. Pazar lideri /Sony’nin pazardaki popüleritesini yıl sonunda çıkacak PlayStation 3 ile sürdürüp sürdüremeyeceğini merak ediyor. Microsoft, Xbox 360’ı erken çıkararak pazar liderliğini hedefliyor. Nintendo ise yeni konsolu Wii ile pazar payını artırmak amacında.
Los Angeles’teki video oyun konferensı E3’e, Nintendo’nun yeni oyun konsolu hareket sensörlü Wii damgasını vurdu. Oyun sektörünün en önemli buluşmalarından E3’te Wii oyun konsolunu denemek için kullanıcılar uzun kuyruklar oluştururken, uzun bir zamandır beklenen Playstation 3 gölgede kaldı.
<span style="color:#FF0000">15-35 YAŞ ARALIĞINDA KENTLİ VE ZENGİN</span>
Nintendo, Microsoft ve Sony, milyarlarca dolar hacminde ve 15-35 yaş aralığında milyonlarca kullanıcıya sahip bu pazarda rekabet ediyor. Oyun pazarı, ister ABD’de olsun ister gelişmekte olan bir ülkede, kentli ve ekonomik seviyesi yüksek kullanıcılardan oluşuyor.
E3 oyun fuarı, sektörün en önemli olayı kabul ediliyor.
Sony PlayStation 2 oyun konsolu halen pazardaki en çok satılan konsol, dolayısıyla kullanıcıların yeni konsollara yönelmesi Sony’nin koltuğunu sarsabilir. Halen Microsoft ve Sony pazarda yüzde 40 pay alırken, Nintendo ise kalan yüzde 20’sine sahip.
<span style="color:#FF0000">NINTENDO FARKLI BİR YOL SEÇTİ</span>
Microsoft ve Sony’nin şimdiye dek en güçlü oldukları alan, güçlü işlemciler ve yüksek çözünürlüklü grafikler olmuştu. Nintendo Wii, rakiplerinin salt bilgi-işlem gücüne sahip değil, bu nedenle Wii farklı bir alanda çekicilik yaratmaya yöneldi. Nintendo, klasik oyun konsolu joystick’inden farklı, TV uzaktan kumanrasına benzer bir kumanda cihazı tasarladı.
Nintendo Wii.
Wii’nin kumandasında bulunan hareket sersörü, oyuncuya hareketli bir oyun deneyimi yaşatıyor. Örneğin, oyuncu kumandayı havada hareketli olarak tenis raketi veya kılıç gibi kullanabiliyor. Nintendo, konsolu bu nedenle ‘yeni bir oyun deneyimi’ olarak tanıtıyor.
<span style="color:#FF0000">Wİİ PAZARIN YARI FİYATINA SATILACAK</span>
Nintendo Wii’yi diğer konsolların yarı fiyatına satacak. Şiddet içermeyen oyunlarıyla bilinen Nintendo ucuz fiyatla konsolu daha çok kullanıcıya ulaştırmayı hedefliyor. Nintendo’dan bir açıklama gelmemesine karşın, Wii’nin 200 ila 300 dolar arasında satılacağı tahmin ediliyor.
<span style="color:#FF0000">SONY, PS3’Ü PAZARA ÇIKARMADA GEÇ KALDI</span>
Sony - Playstation 3
Sony’nin yıl sonunda çıkacak yeni konsolu PS3’ün 500 dolardan satılması bekleniyor. PS3’ün yeni DVD formatı Blu-Ray destekli, Wi-Fi erişimli ve 60 GB sabit diskli gelişmiş modeli ise 600 dolardan satılacak. IBM’in Cell çipiyle çalışan Sony PS3 17 Kasım’da çıkacak. Şirket yetkilileri yüksek fiyat eleştirisine karşılık, konsolun özelliklerine göre bunun normal olduğunu belirtiyor.
<span style="color:#FF0000">MICROSOFT, XBOX360’I ÖNCE ÇIKARDI</span>
Microsoft Xbox 360’da yeni bir strateji izleyerek, cep telefonu, PC ve konsoldan internet erişimiyle bir ‘online oyun kitlesi’ kurmayı amaçlıyor. Microsoft, internet erişimli ‘Live Anywhere’ servisiyle Nintendo ve Sony’nin yeni konsolları çıkana dek Xbox360’tan en az 10 milyon adet satmayı hedefliyor. Konsol geçen Kasım ayında çıkmıştı.
Xbox360’ın sabit disksiz modeli ABD’de 300 dolardan satılıyor, kullanıcılar sabit disk için ayrıca 100, kablosuz erişim için de bir 100 dolar daha ödemek zorunda kalıyor. Sonuçta, bu konsol da yeni HD-DVD formatı da dahil olmak üzere Sony PS3’le pararlel konfigürasyonda 500-600 dolar arasında oturuyor.
NTV-MSNBC