Lpg Mi ? Dizel Mi ?

Sponsorlu Bağlantılar

MAERKEK

MAERKEK

Moderator
    Konu Sahibi
Lpg Mi ? Dizel Mi ?
Merhaba araç kullanıcıları son yıllarda benzinli ve dizel araçların fiyat farkı iyice azaldı . Benzinli mi? Dizel mi ? Sorusuna birde fabrikaların lpg'li araçları piyasa sürmesi ile ortalık iyice karıştı.
Ekli resimleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
Ekli resimleri görüntülemek için kayıt olmalısınız


Siz bugün bir araba alacak olsanız tercihinizi lpg' den yana mı kullanırdınız yoksa dizeli mi tercih ederdiniz ?
Önce tercihinizi ardından yorumunuzu bekliyor ankete katılımınızı rica ediyorum.
 

Ekli dosyalar

  • Beğen
Tepkiler: arslan3332


arslan3332

arslan3332

Üye
Güzel konu bende hep bunu merak ettim lpg diesel konusunu ne zaman birileri ile tartışsam kesin sonuca ulaşamadan daha çok kafam karışıyor kimi diesel pahalı ama az yakar avantajlı diyor kimi motoru çabuk bitiriyor benzin-lpg daha avantajlı diyor bu tartışmalar hiç kesin sonuçlanmadı 🤔🧐
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
    Konu Sahibi
Güzel konu bende hep bunu merak ettim lpg diesel konusunu ne zaman birileri ile tartışsam kesin sonuca ulaşamadan daha çok kafam karışıyor kimi diesel pahalı ama az yakar avantajlı diyor kimi motoru çabuk bitiriyor benzin-lpg daha avantajlı diyor bu tartışmalar hiç kesin sonuçlanmadı 🤔🧐
Dizele ve lpg ye binen birini bulmak lazım
 
  • Beğen
Tepkiler: arslan3332
ömer talat katı

ömer talat katı

Moderator
Bizde eskiden lpgli bir hyundai i20 vardı onu satıp renault fluence aldık yakıt değişmedi. İ20 35 kr lpg yakıyordu 12lt civarı fluence şehir içi 35 kr yakıyor o da 5lt tüketiyor. Ama fluence daha atik rampada bayılmıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: arslan3332 ve MAERKEK

technocu1

Üye
Kim ne derse desin lpg arababının orjinalliğini bozduğu gibi arabayı bozuyorda. Dizel araçlar desen hem gır gır gır diye traktör gibi ses çıkarıyor hem daha pahalı hemde bakımı pahalı. Bence benzinden şaşmamak gerekli.
 
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
    Konu Sahibi
Kim ne derse desin lpg arababının orjinalliğini bozduğu gibi arabayı bozuyorda. Dizel araçlar desen hem gır gır gır diye traktör gibi ses çıkarıyor hem daha pahalı hemde bakımı pahalı. Bence benzinden şaşmamak gerekli.
Benzinde pahalı ne yapak
 

technocu1

Üye
hocam otomobil demek para demek. otomobilin kendisi para artı yılda 2 defa mtv vergisi artı trafik sigortası artı yakıt ücreti para. otomobil alıyorsan para harcamayı kabul ediyorsun demektir. yeni nesil benzinli araçlar dizel kadar az benzin harcıyor. bununla birlikte motorinin fiyatı benzine çok yaklaştı.lpg desen tesisatı kurmak en az 3500 4000 tl civarı. bununla birlikte arabayı bozuyor. otomobil firmaları tasarruflu araç üretmek için milyonlarca dolar ar-ge harcaması yaparken bu adamlar bilmiyor mu tamamen fabrika çıkışlı lpg li araç üretmeyi. tamam benzin lpg ye göre pahalı ancak uzun vadede lpg aracın tesisatını kurmak ve neden olduğu mekanik ve elektronik sorunların neden olduğu maliyetler göz önüne alındığında astarı yüzünden pahalıya geliyor.
 
PALA.

PALA.

Üye
Her ikiside çağın gereksinimlerine hitap etmeyen, çevre düşmanı, verimsiz, savaş sebebi olan yakıt.
Elektrikli araçlar yaygınlaşınca hepsinin amel defteri kapanacak, tartışmada bitecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: gonyalı, MAERKEK ve TheNightMare.
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
    Konu Sahibi
Her ikiside çağın gereksinimlerine hitap etmeyen, çevre düşmanı, verimsiz, savaş sebebi olan yakıt.
Elektrikli araçlar yaygınlaşınca hepsinin amel defteri kapanacak, tartışmada bitecek.
Bitmez bitemez. Elektiriği kim üretecek . Hybrid derim ben. Lpg+hybrid tadından yenmez. Taksicinin biri benzin+lpg+hybrid kullanıyordu
 
  • Düşünceli
Tepkiler: PALA.
PALA.

PALA.

Üye
Bitmez bitemez. Elektiriği kim üretecek . Hybrid derim ben. Lpg+hybrid tadından yenmez. Taksicinin biri benzin+lpg+hybrid kullanıyordu
Hibrit araçlarda verimsiz olur. Bunu uzun uzadıya anlatmaya gerek olmadığını düşünüyorum.
Yakıtlı araçların verimi %20-25 civarında bu durum elektrikli araçlarda %90-95 civarında olmakta.
Alternatif ve yenilenebilir enerji kaynakları her geçen gün kendisini geliştirmekte dolayısıyla enerjinin üretimi günümüzde sorun değil.
Asıl mesele motor verimlerinin ve batarya teknolojisinin gelişmesidir. Değerlendirmesi durumunda Türkiye'nin eline büyük bir avantaj var.
Yıllardır geri kaldığımız otomotiv sektöründe bir çağ kapanmak üzere, eski teknolojilerin hepsi rafa kalkacak, dolayısıyla bu saatten sonra yapılması gereken elektrik motoru ve batarya üreten fabrika kurmak, bu alanda girişimcileri desteklemek. Dışa bağımlılığın azalmasının ve dünyaya açılmanın tek çözümü budur. Aksi halde yine yabancı yatırımcıya gel benim ülkemde fabrika aç, yap işlet devret derlerse tarihi fırsat kaçar. Kaçan balık büyük olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: gonyalı ve MAERKEK
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
    Konu Sahibi
Hibrit araçlarda verimsiz olur. Bunu uzun uzadıya anlatmaya gerek olmadığını düşünüyorum.
Yakıtlı araçların verimi %20-25 civarında bu durum elektrikli araçlarda %90-95 civarında olmakta.
Alternatif ve yenilenebilir enerji kaynakları her geçen gün kendisini geliştirmekte dolayısıyla enerjinin üretimi günümüzde sorun değil.
Asıl mesele motor verimlerinin ve batarya teknolojisinin gelişmesidir. Değerlendirmesi durumunda Türkiye'nin eline büyük bir avantaj var.
Yıllardır geri kaldığımız otomotiv sektöründe bir çağ kapanmak üzere, eski teknolojilerin hepsi rafa kalkacak, dolayısıyla bu saatten sonra yapılması gereken elektrik motoru ve batarya üreten fabrika kurmak, bu alanda girişimcileri desteklemek. Dışa bağımlılığın azalmasının ve dünyaya açılmanın tek çözümü budur. Aksi halde yine yabancı yatırımcıya gel benim ülkemde fabrika aç, yap işlet devret derlerse tarihi fırsat kaçar. Kaçan balık büyük olur.
İçten yanmalı devrini kaöırdık devir elektrikli artık
 
  • Beğen
Tepkiler: PALA. ve gonyalı


Üst Alt