Düz Yolda Araba Kaldırma

Sponsorlu Bağlantılar

MetQ7

MetQ7

Üye
    Konu Sahibi
Düz Yolda Araba Kaldırma
Arkadaşlar ben acemiliğini yeni atlatan biriyim. Düz yolda arabayı kaldırırken alışkanlığım gereği ilk önce biraz debriyajdan ayağımı çekip sonra hafif gaz vererek kalkıyorum. ( Kavrama noktasında bekletmiyorum ayağımı yokuş yukarı kaldırır gibi) Bunun bir zararı olur mu acaba balatalara?
gececi tayfa için up
 


DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
Birazdan Kastın Gerçekten Birazsa Bişey Olmaz.Sessiz Ortamda Düz Yolda Dur Araç dizelse Zaten Yarım Debriyaj Yapar Yapmaz Araç İlerler.Hatta Bizim Dükkandaki 2007 Cady İle Gaz Vermeden 2 3 Viteslerede Geçirebiliyordum Çünkü Motor Büyük Kaldırıyordu Gazsın Arabayı.Sende Aynı Şekilde Yarım Yap Araç Atılmaya Başlar Hafiften O Noktayı Kafanda İşaretle Sonra Hafif Rampada Dur Sağ Ayağın Frende Olsun.Aynı Şekilde Debriyajdan Yavaşça Çek Ayağını Motorun Şıkışma Noktasını Belirle.Daha sonra Tam Debriyaja Bas El Freni Çekik Olmasın Kalkış Yapmaya Çalış.Söylediklerimi Sakın ve Tek Başına İken Denemende Fayda Var.Her Araçtaki Kavrama Noktaları Farklı Olduğu İçin Zorlanman Normaldır.Çalıştığımda 3 Farklı Araç Kullanıyordum Bir Tanesi Ta Debriyajın Son Noktasından Kavrıyordu Alışmak Zaman Alıyor Tek Fark Arabayı Biraz Vites Geçişi Vslerinde Tekletiyorsun. :)
Ek Olarak Eğer Baskı Balata Zorlanırsa Aracın Camları Hafif Açıkken Zaten Koku Gelir.Özellikle Aragaz Verirsen yada Rampalarda Düz Yollarda Çok Gaz Vererek Devamlı Dur Kalk Yaparsan Hem Baskı Balata Hemde Fren Diskleri Şişer.İşte Bu Durumlarda Baskı Balatayı Yersin.Normalde Bizim Tofaşda 60.000 yada 120.000 KM Dir Baskının Ömrü Ona Göre Düşer 50.000 Km Olur yada 110.000 KM Olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: MetQ7
MetQ7

MetQ7

Üye
    Konu Sahibi
Birazdan Kastın Gerçekten Birazsa Bişey Olmaz.Sessiz Ortamda Düz Yolda Dur Araç dizelse Zaten Yarım Debriyaj Yapar Yapmaz Araç İlerler.Hatta Bizim Dükkandaki 2007 Cady İle Gaz Vermeden 2 3 Viteslerede Geçirebiliyordum Çünkü Motor Büyük Kaldırıyordu Gazsın Arabayı.Sende Aynı Şekilde Yarım Yap Araç Atılmaya Başlar Hafiften O Noktayı Kafanda İşaretle Sonra Hafif Rampada Dur Sağ Ayağın Frende Olsun.Aynı Şekilde Debriyajdan Yavaşça Çek Ayağını Motorun Şıkışma Noktasını Belirle.Daha sonra Tam Debriyaja Bas El Freni Çekik Olmasın Kalkış Yapmaya Çalış.Söylediklerimi Sakın ve Tek Başına İken Denemende Fayda Var.Her Araçtaki Kavrama Noktaları Farklı Olduğu İçin Zorlanman Normaldır.Çalıştığımda 3 Farklı Araç Kullanıyordum Bir Tanesi Ta Debriyajın Son Noktasından Kavrıyordu Alışmak Zaman Alıyor Tek Fark Arabayı Biraz Vites Geçişi Vslerinde Tekletiyorsun. :)
Ek Olarak Eğer Baskı Balata Zorlanırsa Aracın Camları Hafif Açıkken Zaten Koku Gelir.Özellikle Aragaz Verirsen yada Rampalarda Düz Yollarda Çok Gaz Vererek Devamlı Dur Kalk Yaparsan Hem Baskı Balata Hemde Fren Diskleri Şişer.İşte Bu Durumlarda Baskı Balatayı Yersin.Normalde Bizim Tofaşda 60.000 yada 120.000 KM Dir Baskının Ömrü Ona Göre Düşer 50.000 Km Olur yada 110.000 KM Olur.

Cevabın için teşekkürler. Arabamın motoru 1.2 olduğu için debriyajla kalkma gibi bir durum olmuyor malesef :) Debriyajdan ayağımı çekerken kavrama noktasına geleceğine yakın gaz veriyorum öyle kalkıyorum. Bayır yukarı kalkarken zaten aracı tam kavratmadan kalkış yapmam. En kötü ihtimalle el freni ile kalkarım. C
 
  • Beğen
Tepkiler: DarkredBlue61
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
Cevabın için teşekkürler. Arabamın motoru 1.2 olduğu için debriyajla kalkma gibi bir durum olmuyor malesef :) Debriyajdan ayağımı çekerken kavrama noktasına geleceğine yakın gaz veriyorum öyle kalkıyorum. Bayır yukarı kalkarken zaten aracı tam kavratmadan kalkış yapmam. En kötü ihtimalle el freni ile kalkarım. C
Yeni Araç Değil Mi? Araç Nedir? Bizim 1.6 70 Beygir Kartal Gaz Vermeden Kalkıyorsa Senin Dediğin 1.2 Araç Min 90 Beygir Olmalı Haliyle Düz Yolda Kendi Kendine Yürümeli.Yokuşlarda El Freni İle Kalkma.Hatta Ben 4 Yıldır Günde 100 Kmyi Aşan Sürüşlerimde Oldu Ama Halen Daha El Freni İle Kalkamıyorum Desem Yalan Söylemiş Olmam.Hatta Yabancı İlkkez Bindiğim Araçlarda Hiç Kalkamıyorum El Freni İle.Son Çare Olurda Yokuş Çok Dik İse Aracın Motoru Kaldırmıyorsa Deviri 2.500 3.000 Lere Getirip Öyle Kaldırıyorum.Çünkü Birinde Direk 0 Dan Başlıyor Güce Diğerinde Hazır Güç Bekliyor Bir Anda Tekerlere İletiyorsun.Bazı İnsanlar Baskı Balata Bitmesin Diye El Freni İle Kalkar Ama Önündeki 4 5 Sene El Freni İle Kalkışa Alışmamanı Tavsiye Ederim.
 
MetQ7

MetQ7

Üye
    Konu Sahibi
Yeni Araç Değil Mi? Araç Nedir? Bizim 1.6 70 Beygir Kartal Gaz Vermeden Kalkıyorsa Senin Dediğin 1.2 Araç Min 90 Beygir Olmalı Haliyle Düz Yolda Kendi Kendine Yürümeli.Yokuşlarda El Freni İle Kalkma.Hatta Ben 4 Yıldır Günde 100 Kmyi Aşan Sürüşlerimde Oldu Ama Halen Daha El Freni İle Kalkamıyorum Desem Yalan Söylemiş Olmam.Hatta Yabancı İlkkez Bindiğim Araçlarda Hiç Kalkamıyorum El Freni İle.Son Çare Olurda Yokuş Çok Dik İse Aracın Motoru Kaldırmıyorsa Deviri 2.500 3.000 Lere Getirip Öyle Kaldırıyorum.Çünkü Birinde Direk 0 Dan Başlıyor Güce Diğerinde Hazır Güç Bekliyor Bir Anda Tekerlere İletiyorsun.Bazı İnsanlar Baskı Balata Bitmesin Diye El Freni İle Kalkar Ama Önündeki 4 5 Sene El Freni İle Kalkışa Alışmamanı Tavsiye Ederim.

Zaten el freni ile kalkmayı pek tercih etmiyorum. Dediğin gibi zor durumlarda ancak. Aracım Skoda Fabia 64 beygir. Acemiliğimi atlatmak için almıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: DarkredBlue61
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
Zaten el freni ile kalkmayı pek tercih etmiyorum. Dediğin gibi zor durumlarda ancak. Aracım Skoda Fabia 64 beygir. Acemiliğimi atlatmak için almıştım.
Acemiliği Atmak İçin Tofaş Başka Alternatif Yok :D Bi Far 40 TL Tampon 45 TL :D Bide Eski Araçlarla Başlamak Gerk Hem abs Yok Hem Esr YOk Acil Durumlarda Araca Daha İyi Hakım Olunuyor. :) Diğer Araçlarda Her Türlü Güvenlik Donanımı Olduğu İçin Hatalarınızı Araç Telafi Ediyor :) Rabbim Kaza Bela Vermesin İnşallah Son Olarak Muhakkak Araç İçi Kamera Edinmeni Öneririm.
Normalde Aşağıdaki Gibi Bir Kazada %100 Haksız Çıkmanız Gerekirken Araç İçi Kamera Sayesinde Haklı Çıkıyorsunuz :) Muhakkak Taktırın. :)
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız
 
MetQ7

MetQ7

Üye
    Konu Sahibi
Acemiliği Atmak İçin Tofaş Başka Alternatif Yok :D Bi Far 40 TL Tampon 45 TL :D Bide Eski Araçlarla Başlamak Gerk Hem abs Yok Hem Esr YOk Acil Durumlarda Araca Daha İyi Hakım Olunuyor. :) Diğer Araçlarda Her Türlü Güvenlik Donanımı Olduğu İçin Hatalarınızı Araç Telafi Ediyor :) Rabbim Kaza Bela Vermesin İnşallah Son Olarak Muhakkak Araç İçi Kamera Edinmeni Öneririm.
Normalde Aşağıdaki Gibi Bir Kazada %100 Haksız Çıkmanız Gerekirken Araç İçi Kamera Sayesinde Haklı Çıkıyorsunuz :) Muhakkak Taktırın. :)
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız

Peki dostum sen kalkış yaparken önce gaza basıp sonra debriyajdan çekme usulü ile mi kalkış yapıyorsun?
 
  • Beğen
Tepkiler: DarkredBlue61
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
Peki dostum sen kalkış yaparken önce gaza basıp sonra debriyajdan çekme usulü ile mi kalkış yapıyorsun?
Rampada yada Arkama Çok Sokulan Birisi Var İse Debriyaji Tam Kavramaya Girmeden Tutuyorum.Yani Ayağımı Az Çekip Hızlıca Ayağımı Frenden Çekip Gaza Basıyorum Zaten O Arada Ufak Bir Süre Olduğu İçi Araç Kaymıyor Dengede Duruyor.Dediğim Gibi Soguk Kanlı Olmakta Fayda Var Bazen Ayakkabıdan Kaynaklı Ayağımı Mesela Gazdan Frene Basıcam Fren Pedalı Yukarda Olduğu İçi Ayağım Takılıyor Basamıyorum Frene :) Bir Keresinde Adamın Birisi Hatalı Sollama Yapmış Geliyorda Son Anda Fark Ettim Direksiyonu Kırdım Frene Yükledim Derken Paspasın Üstünde Bi Tane Daha Bez Vardı Ayağımı Kaydırarak Hem Frene Hemde Gaza Basmama Neden Oldu Haliyle Araç Gitmesin Diye El Freninede Asıldım Hemen :) Bunlar Hep Tecrube.Her Zaman Takip Mesafesine Uymalı Özellikle Virajlarda Önünü Görmüyorsan Ayağını Gazdan Çekmelisin.
Trafik Yoğunsa Hafif Gaz Vererek Kaldırıyorum Aracı 1.Viteste Bırakıyorum Kendi Kendine Yavaşça Gidiyor Sol Ayağım Debriyajda Sağ Ayağım İse Gaz İle Frenin Ortalarında Duruyor Takip MEsafem Düşük İse Frenin Üstüne Alıyorum
 
MetQ7

MetQ7

Üye
    Konu Sahibi
Rampada yada Arkama Çok Sokulan Birisi Var İse Debriyaji Tam Kavramaya Girmeden Tutuyorum.Yani Ayağımı Az Çekip Hızlıca Ayağımı Frenden Çekip Gaza Basıyorum Zaten O Arada Ufak Bir Süre Olduğu İçi Araç Kaymıyor Dengede Duruyor.Dediğim Gibi Soguk Kanlı Olmakta Fayda Var Bazen Ayakkabıdan Kaynaklı Ayağımı Mesela Gazdan Frene Basıcam Fren Pedalı Yukarda Olduğu İçi Ayağım Takılıyor Basamıyorum Frene :) Bir Keresinde Adamın Birisi Hatalı Sollama Yapmış Geliyorda Son Anda Fark Ettim Direksiyonu Kırdım Frene Yükledim Derken Paspasın Üstünde Bi Tane Daha Bez Vardı Ayağımı Kaydırarak Hem Frene Hemde Gaza Basmama Neden Oldu Haliyle Araç Gitmesin Diye El Freninede Asıldım Hemen :) Bunlar Hep Tecrube.Her Zaman Takip Mesafesine Uymalı Özellikle Virajlarda Önünü Görmüyorsan Ayağını Gazdan Çekmelisin.
Trafik Yoğunsa Hafif Gaz Vererek Kaldırıyorum Aracı 1.Viteste Bırakıyorum Kendi Kendine Yavaşça Gidiyor Sol Ayağım Debriyajda Sağ Ayağım İse Gaz İle Frenin Ortalarında Duruyor Takip MEsafem Düşük İse Frenin Üstüne Alıyorum

Cevapların için teşekkür ederim baya ilgilendin.
 
  • Beğen
Tepkiler: DarkredBlue61
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
Abiler şunu başta belirtiyim . Daha önce hiç araba sürme tecrübem olmadı . Ama rampada el freni , yarım debriyaj , frene basılı tutup kaldırmanın ne gibi farkı var ? Hangisi kullanılmalı ? El freninin kullanılmasını neden önermiyorsunuz
 
maxirabit

maxirabit

Üye
Yeni nesil ehliyetlerde bu yüzden otomatik ve manuel olarak ayırdılar eğer ehliyeti yeni aldıysanız ve tam olarak terafiğe çıkacak donanıma sahip değilseniz, manuel araba yerine otomatik daha iyi olur. Debriyajla sorununuz olmaz. Ehlieti alalı 8 sene oldu manuel bana göre uzun yol için iyi, kısa mesafeyse otomatik iyi. Benzinli ve dizel manuel arabada kavrama noktaları farklıdır, dizel manuel araba, otomatikten farkı olmaz, çok kolay kavrar, debriyajı ayarlayamasanız bile çok zor istop eder. Benzinli manuel daha fazla dikkat ister kavraması onun ince oluyor, debriyaj sert çekilirse birden tekler. Dizelde hızını alınca araba, istediğiniz gibi vites değiştirebilirsiniz çok kolaylaşır, devrine gelirse zaten vites değiştirirken gaz vermeseniz bile bir yüksek viteste kendiğinden hızı yavaşca artar. Benzinli araç ısınmadığı süre içinde çok kolay durur, önemli olan motoru iyice ısıtmanız gerekli benzinlide. Yokuşta kendinize güveniniz yoksa el frenini çekin, kalkış anında debriyajı yavaşça bırakıp gaz verin, kalkışa hazırlanınca debriyajdan ayağı çekmeye başlayıp aynı anda el freninide yavaşça indirilmesi gerekli, kaymadan araba gidecektir. Yarım debriyaj balata yer, yememesi için devirde vites değiştirilmesi gerekli ama fena yer yarım debriyaj olması. Yokuş aşağı boşta gitmez araba, bu da riskli.

Bu günde bende arabanın otomatik frenini denedim çalışıyor mu diye, ışıklara doğru giderken kırmızı yandı, önümde ki araba durunca ben frene basmasam bile kendi durdu, sensörler çalışıyor mu diye test etmiştim demek ki çalışıyormuş :D
 
Son düzenleme:
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
Yokuş aşağı arabanın boşa atanların hikayelerini duydum . Direksiyona ve fren boşa çıktı tarzında oluyormuş
 

tnrdnmç

Üye
Düz yolda araba kaldırmak kolay sag ayagımız frende solda debriyajda ayagımızı frenle beraber debriyajdan ayagımızı hafifçe kaldırarak arabamız hareket eder zaten hareket edince hafif gazla yola çıkılır ayağımızı debriyajdan çekeriz ve hızımız 25-30 olunca gazdan ayak çekilip debriyja basılıp 2. vitese takılır.
 


Üst Alt