Cep Telefonu Alırken Nelere Dikkat Etmeli, Arıza Çıkınca Neler Yapmalı

Sponsorlu Bağlantılar

omayra

Üye
    Konu Sahibi
Cep Telefonu Alırken Nelere Dikkat Etmeli, Arıza Çıkınca Neler Yapmalı
Cep Telefonu Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hukuki Meseleler

Cep telefonları hayatımızın her anında yerini alır oldu. İlk zamanlarda özgürlük olarak addettiğimiz cep telefonu kullanma meselesi, “her an ulaşılabilir olmayı” da beraberinde getirdiği için bir nevi gönüllü esirlik haline gelmeye başladı. Bu gönüllü esirlikten memnun olanlar için, ille de cep telefonu alacağım diyenler için, cep telefonumu değiştireceğim diyenler için, ben de dikkat etmeniz gereken hukuki meselelerden söz edeceğim. İşin teknik kısmı www.maxicep.com isimli sitemizin hemen hemen tüm bölümlerinde zaten yeterince var.

Yeni bir cep telefonu alırken nelere dikkat etmeliyiz?

Yeni bir cep telefonu alacaksanız, öncelikle alacağınız ürünü kabaca muayene etmelisiniz. Sağını solunu evirin, çevirin. Çiziği, çatlağı var mı bakın. Sim kart takarak kontrol edin mümkünse. Böylece cep telefonunda ilk bakışta görülebilecek arıza (hukuki tabiri ile ayıp) olup olmadığını anlamış olursunuz, sonradan hiç başınız ağrımaz.
Yasa koyucu Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun “Ayıplı Mal” başlıklı 4. maddesinde ayıbı şöyle tanımlıyor : ”Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.”

Buna göre cep telefonunuz arama yapmıyorsa veya şarjı size söylenenden az dayanıyorsa ya da mesaj ayarınızı yaptığınız halde mesaj almakta, göndermekte güçlük yaşıyorsanız, size vaat edilen özellikleri cep telefonunda hiç ya da yeteri kadar bulamadıysanız, satın almış olduğunuz cep telefonu ayıplıdır.

Peki, satın aldığınız anda fark etmediğiniz bir arıza olduğunu sonradan anlamışsanız ne yapmalısınız?

Cep telefonunu satın aldığınız tarihten itibaren 30 gün içinde durumu derhal satıcıya bildirmelisiniz.
Bu durumda ödemiş olduğunuz bedeli geri alıp sözleşmeden dönebilirsiniz. Tabii ki cep telefonunu da iade edeceksiniz.

Ya da cep telefonunu çok beğeniyor ve ondan vazgeçmek istemiyorsanız, arızalı olmayan bir ürün ile cep telefonunuzun değiştirilmesini talep edebilirsiniz.

Veya cep telefonuna ödemiş olduğunuz bedelin arıza oranında indirilmesini de isteyebilirsiniz ama kanaatimce bu seçenek çoğu zaman yersiz ve anlamsız kalacaktır.

Tüm bu seçeneklerin dışında cep telefonunuzun ücretsiz onarılmasını da talep etme hakkınız var.

Bu saydığım seçeneklerden dilediğinize başvurabilirsiniz, elbette 30 gün içinde satıcıya başvurmanız şartıyla.

Bu arada küçük bir not, eğer başvurunuzda onarım talep etmişseniz, cep telefonunuzu firmaya verdiğiniz günün tarihini de gösterir imzalı kaşeli bir belge almayı ihmal etmeyin olur mu? Bu tedbiri, cep telefonunuzun değiştirilmesini talep etmeniz durumunda derhal değiştirme yapılmaması halinde de uygulayın lütfen. Zira firmaya ne zaman başvurduğunuz, haklarınızı kullanmanız açısından son derece önemli.

Bunun dışında cep telefonunuzun arızalı olmasından kaynaklanan başkaca zararınız varsa, ayrıca firmaya karşı tazminat davası da açabilirsiniz.

Peki, bu haklarınızı kullanmak için kime başvurmalısınız? Mutlaka cep telefonunu aldığınız firmaya mı gitmelisiniz? Bu sizin seçiminize bağlı. Taleplerinizi dilerseniz imalatçı -üretici, satıcı, bayie, dilerseniz acente veya ithalatçıya başvurabilirsiniz. Kanun bu tür sorumluluğa müteselsil sorumluluk diyor.

Arızadan dolayı sorumluluk en çok ne kadardır?

Eğer size satılan cep telefonunun satım sözleşmesinde daha uzun bir garanti süresi yer almıyorsa, cep telefonunu teslim aldığınız tarihten itibaren 2 yıl içinde oluşacak arızalar için firmaya başvurabilirsiniz. İkinci el cep telefonu aldığınızda da eğer bu 2 yıllık süreyi geçirmişseniz, sadece ürünü size satan firmaya karşı başvurabilirsiniz, haberiniz olsun.

· İkinci el cep telefonu alırken de yapmış olduğunuz satım sözleşmesini dikkatlice okuyun, aleyhinize olacağını tahmin ettiğiniz unsurlar yer alıyorsa cep telefonunu almaktan vazgeçin.

· Malda arıza olup olmadığını anlamak için muayene edin.

· Ayrıca mutlaka IMEI numarasının faturada yazmasına dikkat edin.

· Aldığınız ürün için, yeni ya da ikinci el olup olmamasına bakmaksızın mutlaka fatura almaya dikkat edin.

· İkinci el ürün alıyorsanız, ilk aldığınız kişinin de faturasını görmeniz iyi olur.

· Son olarak, hayırlı olsun, iyi günlerde kullanın. Cep telefonlarını yasak olan yerlerde kullanmayın J

Not: Alıntı ya da çalıntı değildir ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: ala953


Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Admin
Teşşekürler İstediğim Bölüm Açılmış Aklımda Bu Bölüm Vardı.
 

karides

Üye
Omayra hanım, "hukukçu kimliğini ön plana çıkarmış" gördüm sizi.
Çok faydalı bilgiler. Size de bu yakışır zaten.
 

omayra

Üye
    Konu Sahibi
karides bey, sizden de bekleriz makaleler. Bilgilerinizden ve tecrübenizden mahrum etmeyin bizi :)
 
Praetor

Praetor

Emekli Yönetici
:bud:Tam olarak şimdi gördüm bölümü :gul:
Çok mutlu oldum!.. Foruma girdiğimden beri aklımda olan, eksikliğini hissettiğim bir bölümdü :)
Hayırlı uğurlu olsun
:smdance:
:biggrin:

--------------- Ekleme ---------------

Bu arada makale gerçekten çok yararlı ve cep telefonu alınmadan önce mutlaka dikkatlice okumak gerekiyor!

Minik bir ekleme: Bazen telefonda bir arıza olunca, telefonu satın aldığımız yere gittiğimizde satıcı tarafından "Abi bunu şuraya götürmen gerek, biz arızayla ilgilenmiyoruz, vs..." gibi sözler duyabiliyoruz. Kesinlikle bağlayıcı değil! Omayra'nın konuda
Taleplerinizi dilerseniz imalatçı -üretici, satıcı, bayie, dilerseniz acente veya ithalatçıya başvurabilirsiniz. Kanun bu tür sorumluluğa müteselsil sorumluluk diyor.
dediği gibi, malı üreten de satan da ülkeye getiren de sorumlu! Müteselsil kelimesinin buradaki anlamı istediğinize gidebilirsiniz, istediğinden hakkınızı isteyebilirsiniz demek :)

Bu nedenle "abi genel merkezine götüreceksin" diyen satıcıya hayır sen de sorumlusun diyip
hakkınızı savunabilir, gerekirse ona da dava açabilirsiniz!..
 

Benzer Konular

Cevap
0
Görüntüleme
442
Cevap
1
Görüntüleme
532
Faruk KATI
Eren Değerli
Cevap
0
Görüntüleme
456
Eren Değerli


Üst Alt