Beslenme ve Diyet Üzerine


Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Doğuş Pertez

Doğuş Pertez

Admin
Anne karnındaki yaşamdan ebediyete kadar beslenme, insan yaşamında yerini almaktadır.

İşte bütün canlılar o andan itibaren yaşamlarını devam ettirebilmek için yemek yemektedirler. Zamanın da ilerlemesiyle beraber; yaşanılan çevre, ailedeki düzen, kültür ve daha bir çok dış etkenle birlikte kişiler kendilerine bir beslenme tarzı ortaya çıkarmakta ve bununla bir ömür boyu beraber yaşamaktadırlar. Yani artık yeni bir hayat arkadaşı edinmiş olmaktadırlar.

Fakat edindikleri bu hayat arkadaşını yani beslenme tarzını çoğu zaman dengesiz, yetersiz ve sağlıksız olarak belirleyip, yaşam boyu bununla beraber hayatlarını südürmektedirler. Bu da ileride başta obezite başta olmak üzere kardiyovasküler hastalıklar, diyabet (şeker hastalığı), hipertansiyon ve daha bir çok hastalığı beraberinde getirmektedir. Aynı zamanda yetersiz ve dengesiz beslenme zeka gelişimini olumsuz yönde etkilemekte,vücut direncini azaltarak hastalıklara yakalanma riskini artırmaktadır.

BESLENME KARIN DOYURMAK YA DA AÇLIK DUYGUSUNU BASTIRMAK DEĞİLDİR. Bundan dolayı uzun ve sağlıklı bir yaşam için yeterli ve dengeli bir şekilde, bir uzman kontrolünde beslenip ve bunu bir yaşam tarzı haline getirmeliyiz.

YETERLİ VE DENGELİ BESLENME ;


Vücudun büyümesi, yenilenmesi ve çalışması için gerekli olan enerji ve besin öğelerinin her birinin yeterli miktarlarda alınması ve vücutta uygun bir şekilde kullanılmasıdır.

Yetersiz ve dengesiz beslenen kişilerin özellikleri:

  • Hareketleri ağır, isteksiz, eğilmiş bir vücut,
  • Şişkin bir karın,
  • Ciltte çeşitli yara ve pürüzler,
  • Sık sık baş ağrısından şikayet,
  • İştahsız, yorgun, isteksiz bir kişilik

Yeterli ve dengeli beslenen kişilerin özellikleri:

  • Sağlam bir görünüş,
  • Hareketli ve dikkatli bakışlar,
  • Muntazam, pürüzsüz, hafif nemli ve hafif pembe bir cilt,
  • Canlı ve parlak saçlar,
  • Kuvvetli, gelişimi normal kaslar,
  • Düzgün, iyi gelişmiş kol ve bacaklar ,
  • Sık sık baş ağrısından şikayet etmeyen, iştahlı, çalışmaya istekli kişilik ,
  • Vücut ağırlığı, boy uzunluğuna ve yaşına göre orantılı,
  • Zihinsel ruhsal ve sosyal gelişimi normal,
  • Devamlı çalışabilen bir kişilik

Beslenme ve diyet konusundaki yapılan yanlışlardan en önemlisi; kişilerin yetersiz ve dengesiz beslenme sonucu kaçınılmaz olan obezite ile karşılaştıklarında, öncelikle kendileri diyet uygulayarak ya da gazete ve dergilerde yayınlanan popüler diyetlerle zayıflamaya çalışmaları ve farkında olmadan metabolizmalarını altüst etmeleridir.
Kısa sürede verdikleri birkaç kilo onlara bir zafer gibi gözükse de ilerleyen zaman da kaybettikleri kiloları fazlasıyla aldıklarını görmektedirler. Çünkü diyet kişiye özeldir. Diyet; insanların damak tadına, yaşam tarzına adapte edilmiş,bütün besin öğelerinden yeterli ve dengeli bir şekilde alınarak, fiziksel aktiviteyle desteklenip, kişiye özel kurgulanmalıdır. Ayrıca diyet programı bittikten sonra verilen kiloların geri alınmaması adına, diyet mutlaka koruma programıyla desteklenmelidir



UNUTMAYIN YAŞAMINIZI ŞEKİLLENDİRMEK SİZİN ELİNİZDE…


Dyt. Müge Arslan
Kadıköy Florence Nightingale Hastanesi
Beslenme ve Diyet Hizmetleri Uzmanı

 
  • Beğen
Tepkiler: minoo


cografyacı__

Üye
iyi günler günde 3 öğün müsli yiyerek ve aralarda da bolca su ve meyve tüketerek zayıflayabilirmiyim.soruları nereden soracağımı bilmediğimden buradan sormak zorunda kaldım cevap verirseniz şimdiden teşekkür ederim.
 
minoo

minoo

Üye
Beslenme ve diyet konusundaki yapılan yanlışlardan en önemlisi; kişilerin yetersiz ve dengesiz beslenme sonucu kaçınılmaz olan obezite ile karşılaştıklarında, öncelikle kendileri diyet uygulayarak ya da gazete ve dergilerde yayınlanan popüler diyetlerle zayıflamaya çalışmaları ve farkında olmadan metabolizmalarını altüst etmeleridir.

önemli.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt