Bisiklet Aprıgeyt Etmek

Sponsorlu Bağlantılar

MAERKEK

MAERKEK

Moderator
    Konu Sahibi
Bisiklet Aprıgeyt Etmek
Merhaba arkadaşlar , bu konuda bisikletime yapacağım apteytleri zamanla paylaşmak için açtım. Konu zamana yayılacak onu baştan söyleyim.

İlk yaptığım apteyt rubena rapid lastikleri , michlen xrc mud ile değiştirmek olmuştu.

Ekli resimleri görüntülemek için kayıt olmalısınız

Ayrıntılar için Michlen Xrc Mud Bisiklet Lastiği Inceleme

Ardından ise vites kollarını Shimano St-EF 51 ile değiştirdim. Geçen sene Çinden 70 liraya aldığım bu kollarla ilk başta geçinemesekte sonradan yaptığım bir iki düzelme ile hiç bir problemim kalmadı. Videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz.

Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız

İlerleyen zamanlarda bisikletimi 12-13 yaşında olmanın ilerleyen yıllarda karşıya çıkardığı bir problemle karşılaştım. Kısa sele borusunu yüksekte ne kullanırsanız ne olur ? Videosunda bunu anlatmıştım .
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız

Çözümüyse 40 cm uzunlukta 25.4 mm çapında yeni bir sele borusu almakta buldum.

Ekli resimleri görüntülemek için kayıt olmalısınız

Kısa ve uzun olan arasındaki fark.

Bu kadarla bitti mi tabiki de hayır.
Yeni kablo, tel. Ön aktarıcı , aynakol , orta göbek değişimi , arka amortisör değişimi , ruble değişimi , boya işlemi yapmayı düşünüyorum . Bunları yapana kadar elbette sürüyor olacağım .
Bazıları vardır acayip para döker lakin binmeye kıyamaz . Ben öyle biri değilim arkadaş , binerim gezerim. Görüşmek üzere .
 

Ekli dosyalar

  • Beğen
  • Cool
Tepkiler: PALA., Fatih BaKeR ve ÇaRşI 2387


MAERKEK

MAERKEK

Moderator
    Konu Sahibi
Aprıgeytin dibine vurdum. Seti komple shimano' yaptım. İncelemesi yakında.
Ekli resimleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
 

Ekli dosyalar

  • Beğen
Tepkiler: ByEmre221
PALA.

PALA.

Üye
İlerleyen zamanlarda bisikletimi 12-13 yaşında olmanın ilerleyen yıllarda karşıya çıkardığı bir problemle karşılaştım. Kısa sele borusunu yüksekte ne kullanırsanız ne olur ? Videosunda bunu anlatmıştım .

Çözümüyse 40 cm uzunlukta 25.4 mm çapında yeni bir sele borusu almakta buldum.
Çok tehlikeli ciddi kazaya sebebiyet verebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
    Konu Sahibi
Kırıklan parça, ayrıca selenin çok yükselmeside kazaya sebep olabilir, dikkatli olun...
Kırılan parçayı kaynak yaptırdım, borunun yükselmesi tekrar kırılmayı önleyecek. Yüksekte kullanmak hem çevreyi daha iyi görmene hem de kontrolün artmasına , ani hızlanma gereken durumlarda kolaylık sağlaması açısından iyidir. Çoğu arabanın cam hizası yüksekliğinde sürüyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: PALA.
ömer talat katı

ömer talat katı

Moderator
Ben de apgıreyt olmasa da bir bisikleti adam etme ile ilgili bir konu açacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
    Konu Sahibi
Ben de apgıreyt olmasa da bir bisikleti adam etme ile ilgili bir konu açacağım.
Çin malı aynakol , bilyalı orta göbek , shimano vites aktarıcı , vites kolu . V fren seti en ucuzundan yeter de artar bile. Jantlar shunfeng göbek tek kat aliminyum olacak.
 
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
    Konu Sahibi
Evet arkadaşlar , bu kadar ürün ne kadar masraf çıkartır diye merak ediyor olmalısınız . Hemen söylüyorum.
Shimano FC TY-501 aynakol : 110 lira
Shimano BB-UN100 ortagöbek: 50 lira
Shimano MT-FZ21 ruble : 50 lira
Shimano CN-HG40 zincir : 68 lira

İşçilik(Bazı parçalar değişim dahil):150 lira

Toplamda ise bana 428 lira gibi bir maliyeti olmuş oldu.

Peki bu 428 liraya değer miydi? İşte yeni bir bisiklet alsaydın diyeceksiniz . Bunlara yanıt vermeden önce bu parçaların ne kadar fark yaratıığı izlenimlerimi aktarmak istiyorum.

- Önceden bilyalı bir orta göbek ve sağ kolu yamuk bir aynakolum vardı. Bu bilyalı orta göbek sürekli bozuluyor , olan gücümü pedal çevirmek için kullanıyordum. Pedallar istediğim rahatlıkta dönmüyordu. Aynakol demirden ve ağırdı.
+ Şimdi ise akıyor mübarek , BBUN-100 orta göbek rulmanlı yapısı sayesinde hem dayanıklı hemde sürtünme olayını indirmekte üstüne yok .
Aynakol'a bayıldım vites geçişini kolaylaştırmak için diş yapısı özelleştirilmiş shimano buna "hyper glide" adını veriyor. Aliminyum olduğu için daha hafif.
- Eski rublenin adı sanı yoktu . Çok yalpalıyordu.
+MT-FZ 21 görünüm olarak çok iyi ayrıca bu rublede hyper glide teknolojisine sahip. Dönüşü gayet iyi.

İlk bindim hayretler içerisindeyim . Pedala bastığım kuvvet aynı anda hıza dönüşüyor. Hyperglide sayesinde vites geçişleri kusursuz oluyor. Pedala yüklendikçe yüklesin geliyor. Kondisyonum olsa ah . Yüksek kadans çevirirken bile ses gelmiyor orta göbekten tüy gibi mübarek.
Akıyor alet yeniden çıktı fabrikadan sanki.

Gelelim Sorunun Yanıtına
-Peki bu 428 liraya değer miydi? İşte yeni bir bisiklet alsaydın daha iyi olmaz mıydı?
Arkadaşlar bu bisiklet bir MTB , kullanım amacım genelde şehir içinde kaldırıma inip çıkmak, yeri geldiğinde damacana olur vs taşımak. Arada sırada ise araziye çıkmak. Bu amaçlara hizmet edecek bir model gösterir misiniz bana ?
Daha iyibir mtb alsaydın , bak kardeşim o dediğin MTB downhill için üretilmiş önden maşalı. Kaldırımdan inerken çıkarken konfor bulamazsın.
Hem elimde zaten bir MTB varken gidip bir MTB daha almam saçmalık olurdu.

Şehir içinde kullanmaya devam ediyorum . MaşALLAH deyinde kazaya falan kurban gitmeyelim. İlerde bir yarış bisikleti alacağım. Bunu kısa mesafe şehir içinde , yarış bisikletini ise malum uzun yol yapmak için kullanacağım.
 
ömer talat katı

ömer talat katı

Moderator
Kesinlikle arka dişlileri Shimano kullanmak lazım. Bu dişlilerde vites oranları özel olarak hesaplandığı için bisikleti kullanmak ve hızlandırmak çok daha kolay oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
    Konu Sahibi
ömer talat katı

ömer talat katı

Moderator
Ekli resimleri görüntülemek için kayıt olmalısınız


Bende böyle birşey var. Shimano marka. Yokuşları çok kolay çıkıyor.
 

Ekli dosyalar

  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
    Konu Sahibi
Ekli resimleri görüntülemek için kayıt olmalısınız


Bende böyle birşey var. Shimano marka. Yokuşları çok kolay çıkıyor.
Benim aldığım şimdiki 11-28T , dün her zaman ön iki 2 arka 1 de çıktığım yokuşu çıkamadım. Ön 1 arka 2 de çıktım
 
ömer talat katı

ömer talat katı

Moderator
Ekli resimleri görüntülemek için kayıt olmalısınız

Ekli resimleri görüntülemek için kayıt olmalısınız

Ekli resimleri görüntülemek için kayıt olmalısınız

Mesaj birleştirildi:

26 jant. Toplamaya değer mi?
 

Ekli dosyalar

  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
    Konu Sahibi
Ekli resimleri görüntülemek için kayıt olmalısınız

Ekli resimleri görüntülemek için kayıt olmalısınız

Ekli resimleri görüntülemek için kayıt olmalısınız

Mesaj birleştirildi:

26 jant. Toplamaya değer mi?
Kesinlikle değmez. Bunu ayakta tut yeter. para harcamaya başlarsan bitmez masrafı. Daha iyilerini iste. Bende ki hastalık . 13 yaşından beri biniyorum. Uzun yol gitmişliğim var. Aklın varsa buna para harcama.
 
ömer talat katı

ömer talat katı

Moderator
Kesinlikle değmez. Bunu ayakta tut yeter. para harcamaya başlarsan bitmez masrafı. Daha iyilerini iste. Bende ki hastalık . 13 yaşından beri biniyorum. Uzun yol gitmişliğim var. Aklın varsa buna para harcama.
Daha iyilerini isteyemem. Neyse. Şu anlık gidiyor ya yeter.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
PALA.

PALA.

Üye
Bu sistemler hakkında da vaktiniz olursa görüşlerinizi almak isteriz :)
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız

2 bacak, 2 el ile 4x4 gibi çekişi var :gul:
 
  • Beğen
Tepkiler: gonyalı ve MAERKEK
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
    Konu Sahibi
Bu sistemler hakkında da vaktiniz olursa görüşlerinizi almak isteriz :)
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız

2 bacak, 2 el ile 4x4 gibi çekişi var :gul:
Hocam sistem güzel. Evet gidişi bir miktar iyileştirir lakin , bisikletlinin düşmanı ağırlık ve rüzgardır. Bu sistemle ağırlık ekliyorsun , sürekli dik pozisyonda gideceksin kocaman bir direk mevcut . Rüzgara karşı aerodinamik pozisyon alamıyorsun.

Kaza anında göğüs hizana gelen ellerinle çevirdiğin pedal kısmı saplanabilir. Hele yerli yapım testere gibi doğrar adamı çok riskli.

Aşırı masraftan başka bir şey değil . Yokuş çıkmak için shimano mega range ruble ve aktarıcı alır taktırsın . Hem daha güvenli hem aynı paraya denk gelir.

Dayının fikri çöp , anca kendini avutur. Dönerken vs çok tehlikeli pedalı bırakıp sen fren pedalına uzanıncaya kadar ohı hoho .

Mevzu kondisyondur bisiklette o da sürekli sürerek interval denen antremanla mümkün .
Bende çıkamam bazı yokuşları , kondisyonum yoktur çünkü. Sürekli binersen gğnde 20 km yol gitmek hele 25-30 km/h ortlama ile sana çok kolay gelir.

Su alımı ve yemek ihtiyacında çok önemli.
 
  • Beğen
Tepkiler: gonyalı ve PALA.
MAERKEK

MAERKEK

Moderator
    Konu Sahibi
Bu sistemi roller denilen (döner tekerli çalışma aleti) sistemde kullanacaksın. Baya kardio zorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: PALA.

Benzer Konular

MAERKEK
Cevap
11
Görüntüleme
550
DarkredBlue61
dreamboys69
Cevap
12
Görüntüleme
39K
qurbuz
Sedona
Cevap
6
Görüntüleme
4K
nitroux


Üst Alt