' KalendeR '
Üye
Şey Kelimesinin Anlamı Nedir-Şey Ne Demektir-Şey Kelimesi Nerden Gelir
Günlük hayatımızda her zaman kullandığımız bir sözcük var ki,birçoğumuz merak eder bu şey'in aslını.Ben biraz araştırdım ve ilginç bir manası olduğunu gördüm.Aslında bu, şey sözcüğü hiç de hafife alınacak bir anlama sahip değil;aksine o kadar derin bir manası var ki şaşıracaksınız.
Öncelikle şunu söyleyeyim ki sevgili MaxiCepliler,dilbilimciler bu sözcüğü kaldırmak için zamanında çok uğraşmışlar ve bunun neticesinde de : '' Bu Şey'in yerine hiçbir Şey bulunamamıştır. '' demişlerdir.
Bakalım nedir bu Şey:
Şey, arapça "nesne" demektir.
~ Ar şayˀ
● Arapça fiil kökü ile ad arasındaki semantik ilişki açık değildir.
EŞKÖKENLİLER: beleş, eşya, inşallah, mafiş, maşallah
Şey, felsefi bir kavramdır. Hiçbir zaman tam olarak çözülemeyecek olan bir kelimedir. Sırdır. Mistik İslam öğretisindeki sonsuzluk ve vahdet-i vücud kavramlarını bünyesinde bulundurur bu kavram. Zira şey; bir anlatıya göre, hiçbir şeydir, hiçbir şey olduğu için de her şeydir. Hiçlik kavramıyla arasında gizli bir bağıntı vardır dolayısıyla. Şüphesiz burada bahsettiğimiz hiçlik, Hayyam öğretisinde sonsuzluğa işaret eden hiçliktir. Yok oluşa işaret eden hiçlik değil.Yani bir anlamda sonsuzluğun bedeli hiçliktir.
Günlük hayatımızda her zaman kullandığımız bir sözcük var ki,birçoğumuz merak eder bu şey'in aslını.Ben biraz araştırdım ve ilginç bir manası olduğunu gördüm.Aslında bu, şey sözcüğü hiç de hafife alınacak bir anlama sahip değil;aksine o kadar derin bir manası var ki şaşıracaksınız.
Öncelikle şunu söyleyeyim ki sevgili MaxiCepliler,dilbilimciler bu sözcüğü kaldırmak için zamanında çok uğraşmışlar ve bunun neticesinde de : '' Bu Şey'in yerine hiçbir Şey bulunamamıştır. '' demişlerdir.
Bakalım nedir bu Şey:
Şey, arapça "nesne" demektir.
~ Ar şayˀ
● Arapça fiil kökü ile ad arasındaki semantik ilişki açık değildir.
EŞKÖKENLİLER: beleş, eşya, inşallah, mafiş, maşallah
Şey, felsefi bir kavramdır. Hiçbir zaman tam olarak çözülemeyecek olan bir kelimedir. Sırdır. Mistik İslam öğretisindeki sonsuzluk ve vahdet-i vücud kavramlarını bünyesinde bulundurur bu kavram. Zira şey; bir anlatıya göre, hiçbir şeydir, hiçbir şey olduğu için de her şeydir. Hiçlik kavramıyla arasında gizli bir bağıntı vardır dolayısıyla. Şüphesiz burada bahsettiğimiz hiçlik, Hayyam öğretisinde sonsuzluğa işaret eden hiçliktir. Yok oluşa işaret eden hiçlik değil.Yani bir anlamda sonsuzluğun bedeli hiçliktir.